BUGATIIHistoria | ![]() |
Golda15 | 16.03.2008 19:14:45 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 304 #80401 Od: 2008-2-27 | Bugatti to marka ekskluzywnych samochodów sportowych i wyścigowych, produkowanych w latach 1910 - 1956, 1991 - 1995, oraz znów od 2005 roku. Czasy Ettore Bugattiego Przedsiębiorstwo Bugatti założył Ettore Bugatti. Urodził się 15 września 1881 w Mediolanie jako potomek włoskiej rodziny artystycznej; zmarł 21 sierpnia 1947 w Paryżu. Życiorys Ettore Bugatti Genialny konstruktor samochodów, uchodzi za wynalazcę samochodu wyścigowego z silnikiem z doładowaniem (sprężarkowym). Jego samochody wygrywały (względnie zajmowały czołowe miejsca) w prawie wszyskich ważnych wyścigach przed II wojną światową. Zakłady produkcyjne znajdowały się w miejscowości Molsheim (Alzacja). Przedsiębiorstwo Bugatti wyprodukowała łącznie około 2500 samochodów, z których jednak wiele zachowało się do dzisiaj. Najwięcej wykonano samochodów model Typ 57 z 8-cylindrowym silnikiem - 750 sztuk. Modele wyścigowe 1938-Bugatti Type 57/57SC Atlantic Bugatti Type 59 Bugatti EB110 Bugatti Veyron 1910-1914 Bugatti Typ 13/Typ 15/Typ 17/Typ 22 1922-1926 Bugatti Typ 29 1923 Bugatti Type 32 "Tank" 1924-1930 Bugatti Typ 35/Typ 35A/Typ 35B/Typ 35T/Typ 35C/Typ 37/Typ 39 1927-1930 Bugatti Typ 52 (samochód elektryczny dla dzieci) 1936-1939 Bugatti Typ 57G "Tank" 1937-1939 Bugatti Typ 50B 1931-1936 Bugatti Typ 53 1931-1936 Bugatti Typ 51A/Typ 54 GP/Typ 59 1955-1956 Bugatti Typ 251 Modele drogowe 1912-1914 Bugatti Typ 18 "Garros" 1913-1914 Bugatti Typ 23/Typ 23 Brescia Tourer 1922-1934 Bugatti Typ 30/Typ 38/Typ 40/Type 43/Typ 44/Typ 49 1927-1933 Bugatti Typ 41 "Royale" 1929-1939 Bugatti Typ 46/Typ 50/Typ 50T 1932-1935 Bugatti Typ 55 1934-1940 Bugatti Typ 57/Typ 57S/Typ Typ 57SC 1951-1956 Bugatti Typ 101 1991-1995 Bugatti EB110 2005- Bugatti Veyron Różne szczegóły godne uwagi Bugatti Royale, z potężnym silnikiem o pojemności skokowej 14 litrów. Silników wykonano więcej niż pojazdów, wobec tego pozostałe silniki zastosowano do napędu expresu kolejowego Trans Europa Express. Jeden z egzemparzy Royale sprzedano na licytacji w roku 1987 za około 15 milionów USD. Bugatti Typ 51, którego wykonano tylko 35 sztuk, uchodził za najpięknieszy samochód świata. Ostatni prawdziwy Bugattii został wyprodukowany w 1956 roku, był to wóz sportowy o oznaczeniu 101, wykonany w sześciu egzemplarzach, na bazie typu 57. Design tego samochodu przypomina wczesne wykonania modelu Corvette. W Duisburgu istnieje klub Bugatti Club, założony przez kierowcę fabrycznego Kurta Kiefera. Przedsiębiorstwo De La Chapelle oferuje na zamówienie repliki modeli Typ 55 i Typ 57S. Bugatti Automobili SpA W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiątą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB 110 w 1991 roku. W 1993 roku zaprezentowano prototyp limuzyny oznaczonej EB 112, która jednak nie doczekała się produkcji seryjnej. Supersportowych modeli Bugatti EB 110 GT powstało 95 sztuk a modelu Bugatti EB 110 SS 31 sztuk. We wrześniu 1995 roku zamknięto przedsiębiorstwo, jednocześnie kończąc produkcję we włoskich zakładach. Bugatti Automobiles SAS Przedsiębiorstwo Bugatti znowu odżyło, kiedy Volkswagen zainteresowany przejęciem przedsiębiorstwa odkupił prawa do jego znaku handlowego w 1998 roku. Siedzibę przeniesiono z powrotem do Alzackiego Molsheim we Francji. Jeszcze w tym samym roku pokazano pierwszy prototyp oznaczony EB 118. Było to duże, luksusowe, sportowe, dwudrzwiowe coupé z silnikiem z przodu. W 1999 roku zaprezentowano kolejny prototyp, tym razem czterodrzwiową limuzynę oznaczoną EB 218. W tym samym roku przedstawiono trzeci prototyp Bugatti 18/3 Chiron. Był to sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie. Wszystkie trzy prototypy zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Również w 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti 16.4 Veyron, zaprojektowany przez stylistów Volkswagena. Zdecydowano, że to właśnie ten model trafi do produkcji seryjnej. Planowano jej rozpoczęcie na rok 2003, jednak aby osiągnąć założone rezultaty, prace nad autem trwały dłużej. Samochód ma być wyposażony w silnik osiągający aż 1001 KM i osiągać prędkość maksymalną przekraczającą 400 km/h. Produkcję rozpoczęto w 2005 roku. _________________ ![]() |
Amber_Uniden | 17.03.2008 14:39:58 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 178 #81448 Od: 2008-2-27 | NIEMCY mają wszystko i Lambo i Porshe i Bugatti i Bentleya ![]() _________________ Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl |
wyczyn | 17.03.2008 19:40:16 |
![]() Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Pułtusk Posty: 128 #82190 Od: 2008-3-1 | to prawda, jesli chodzi o wyzsze klasy samochodow to sa fajne ale np Volkswagen to nic specjalnego nie powiem podobaja mi sie ale duzo osob narzeka na Vw sa poprostu przereklamowane _________________ VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031 |
Amber_Uniden | 18.03.2008 14:57:34 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 178 #82937 Od: 2008-2-27 | Volkswagen-samochód dla ludzi jak sama nazwa mówi... to nie ma być luksus ani sport od tego niemcy mają BMW MERCEDESA... to ma być poprostu samochód dla przecietnego KOWALSKIEGO _________________ Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl |
Golda15 | 19.03.2008 21:34:29 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 304 #84707 Od: 2008-2-27 Ilość edycji wpisu: 1 | zgadzam się z tobą Amber_Uniden Vw na tej zasadzie robi auta, ale widac dobrze co planuje, bo golf III jest bardzo polularny, lub IV, a jak chcą pokazać klase to produkują VEYRONA czy coś innego _________________ ![]() |
Amber_Uniden | 19.03.2008 22:24:31 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 178 #84776 Od: 2008-2-27 | jak chcą pokazać klase to produkują coś co wogóle nazywa się VW np Tuareg Phaethon, Bugatti jest VW ale nie ma na masce tego znaczka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl |
wyczyn | 19.03.2008 23:21:38 |
![]() Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Pułtusk Posty: 128 #84822 Od: 2008-3-1 | no wlasnie ale powiem szczerze Phanteon i Tuareg udal sie Niemcom wypasione autka _________________ VoLvO JeSt BoGiEm, ToNy NaŁoGiEm, HaMuLeC PoDsTaWa, CoFaNiE ZaBaWa moje gg 9401031 |
Golda15 | 20.03.2008 08:22:13 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 304 #84916 Od: 2008-2-27 | Nie ma znaczka, ale i tak wszyscy wiedzą że to wv _________________ ![]() |
Amber_Uniden | 20.03.2008 08:42:23 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: Zwoleń Posty: 178 #84929 Od: 2008-2-27 | to samo praktycznie możesz powiedzieć o lambo....i bentleyu _________________ Uniden 510 XL + Lemm mobil: []Seat Toledo 1,9 TDI AGR 90 PS + Chip mod + nowe wtryski na 142 PS 300 Nm v-max 210 km/h []Seat Leon Top Sport® 150 PS 320 Nm v-max 240 km/h - standard []Fiat Cinquecento 700 Biała Śmierć - 32 PS + nowy gaźnik:D v-max 135 km/h GG-7147919 e-mail - amber25@op.pl www.leonclub.pl |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |